Buch, Englisch, 189 Seiten, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 271 g
Buch, Englisch, 189 Seiten, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 271 g
Reihe: Palgrave Studies in Creativity and Culture
ISBN: 978-3-030-77436-3
Verlag: Springer International Publishing
This book offers a socio-cultural examination of contemporary creativity studies. Drawing heavily on posthumanist, new materialist and affective theoretics, the author argues in favour of an expansive and sustainable approach to creativity which contributes to an emergent ‘creativity studies’ inter-discipline. It seeks to establish a broader consideration of creativity in socio-culture, that extends beyond, or indeed refutes, the narrowing aperture of entrepreneurship and innovation as synonyms for creativity in economic, cultural and educational contexts and discourses. Drawing on multiple case studies of creative relational and creative ecological empirical research, this book integrates a concern for personal, planetary and geo-political collaboration, as an antidote for ‘innovation for innovation’s sake’.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Psychologie Psychotherapie / Klinische Psychologie
- Sozialwissenschaften Psychologie Allgemeine Psychologie Differentielle Psychologie, Persönlichkeitspsychologie
- Sozialwissenschaften Psychologie Psychologische Disziplinen Wirtschafts-, Arbeits- und Organisationspsychologie
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Pädagogische Psychologie
- Sozialwissenschaften Psychologie Allgemeine Psychologie Sozialpsychologie Kulturpsychologie, Ethnopsychologie
- Sozialwissenschaften Psychologie Allgemeine Psychologie Entwicklungspsychologie Pädagogische Psychologie
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Allgemeine Didaktik Kunst, Musik, Theater (Unterricht & Didaktik)
Weitere Infos & Material
Chapter 1: Creative ecologies.- Chapter 2: Melbourne .- Chapter 3: Singapore.- Chapter 4: Hong Kong.- Chapter 5: Sydney.- Chapter 6: Creative Agency: A manifesto for posthuman creativity studies.