Buch, Englisch, 600 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 898 g
Reihe: Oxford Management Readers
A Reader
Buch, Englisch, 600 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 898 g
Reihe: Oxford Management Readers
ISBN: 978-0-19-926947-1
Verlag: OUP Oxford
Organizational Identity presents the classic works on organizational identity alongside more current thinking on the issues.
Ranging from theoretical contributions to empirical studies, the readings in this volume address the key issues of organizational identity, and show how these issues have developed through contributions from such diverse fields of study as sociology, psychology, management studies and cultural studies. The readings examine questions such as how organizations understand who they are, why organizations develop a sense of identity and belonging, where the boundaries of identity lie and the
implications of postmodern and critical theories' challenges to the concept of identity as deeply-rooted and authentic.
Includes work by: Stuart Albert, Mats Alvesson, Blake E. Ashforth, Marilynn B. Brewer, George Cheney, Lars Thøger Christensen, C. H. Cooley, Kevin G. Corley, Barbara Czarniawska, Janet M. Dukerich, Jane E. Dutton, Kimberly D. Elsbach, Wendi Gardner, Linda E. Ginzela, Dennis A. Gioia, E. Goffman, Karen Golden-Biddle, Mary Jo Hatch, Roderick M. Kramer, Fred Mael, G. H. Mead, Michael G. Pratt, Anat Rafaeli, Hayagreeva Rao, Majken Schultz, Howard S. Schwartz, Robert I. Sutton, Henri Taijfel,
John Turner, David A. Whetten, and Hugh Willmott
Intended to provide easy access to this material for students of organizational identity, it will also be of interest more broadly to students of business, sociology, and psychology.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Organisationstheorie, Organisationssoziologie, Organisationspsychologie
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftswissenschaften: Allgemeines
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaft und Gesellschaft | Kulturwissenschaften Kulturwissenschaften
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Betriebswirtschaft: Theorie & Allgemeines
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Unternehmensführung
- Sozialwissenschaften Psychologie Psychologie / Allgemeines & Theorie Geschichte der Psychologie
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziologie Allgemein