Buch, Englisch, 208 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 347 g
ISBN: 978-3-540-74438-2
Verlag: Springer Berlin Heidelberg
This book on international business merges managerial decision-making in with the conceptual tools provided by international economics. It integrates the theoretical study of international trade and foreign direct investment with the actual strategic and operational decisions of exporters and multinational enterprises. The book first covers some basic material on exchange rates that is essential for understanding all types of international business transactions. It then focuses on trade, first analyzing the gains from trade and then enumerating the many costs of cross-border goods and service transactions and identifies four essential elements of a multinational strategy: factor advantages, trade costs, scale economies, and market sizes. In addition, the volume covers issues of central importance to firms that invest overseas: political risk, taxation, and expatriate assignment.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Internationale Wirtschaft Entwicklungsökonomie & Emerging Markets
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Internationale Wirtschaft Internationaler Handel
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Internationale Wirtschaft Volkswirtschaften einzelner Länder und Regionen
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Unternehmensorganisation & Entwicklungsstrategien
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Internationales Management
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Betriebswirtschaft: Theorie & Allgemeines
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensorganisation, Corporate Responsibility Multinationale Unternehmen
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Unternehmensführung
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftswissenschaften: Allgemeines
Weitere Infos & Material
Business Across Borders.- Gains from Trade.- Factor Advantages.- Trade Costs.- Trade Rules.- Market Adaptation.- Multinational Formation.- Internalization.- Competitive Interactions.- Foreign Exchange Risk.- Political Risk.- International Taxation.- Expatriate Assignment.