Buch, Englisch, Band 391, 508 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 893 g
Reihe: Faux Titre
Buch, Englisch, Band 391, 508 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 893 g
Reihe: Faux Titre
ISBN: 978-90-420-3778-6
Verlag: BRILL ACADEMIC PUB
Headaches Among the Overtones considers both music in Beckett and Beckett’s significance in contemporary music. In doing so, it explores the relationship between words, music and meaning, examining how comparable philosophical concerns and artistic effects appear in literature and music of the twentieth and twenty-first centuries.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Literaturwissenschaft Einzelne Autoren: Monographien & Biographien
- Geisteswissenschaften Literaturwissenschaft Rezeption, literarische Einflüsse und Beziehungen
- Geisteswissenschaften Literaturwissenschaft Englische Literatur Irische Literatur
- Geisteswissenschaften Musikwissenschaft Musikwissenschaft Allgemein Musikwissenschaft: Rezeption, Einflüsse und Beziehungen
- Geisteswissenschaften Musikwissenschaft Musikwissenschaft Allgemein Musiktheorie, Musikästhetik, Kompositionslehre
Weitere Infos & Material
Acknowledgements
Introduction: Why Beckett and Music?
Part 1: Music in Beckett
Beckett, Proust, and Music
Ideas of Music in Dream of Fair to Middling Women: Beckett and Beethoven 1
Musical Haunting in Beckett’s Ghost Trio: Beckett and Beethoven 2
‘The fable of one with you in the dark’: The Company of Schubert in All That Fall; Beckett and Schubert 1
Vocality and Imagination in Beckett’s Nacht und Träume: Beckett and Schubert 2
Part 2: Beckett in Music
Beckett and Contemporary Music
‘Doing it one way and doing it another way’: Morton Feldman’s Neither
‘Together, dogs!’: Feldman’s Music for Words and Music
Beckett in Music Translation: Embodiment and Subjectivity in Richard Barrett’s Ne songe plus à fuir
Step by Step: Beckett and Kurtág
Beckett Sources and Abbreviations
References
Image Credits