Buch, Englisch, 300 Seiten, Format (B × H): 162 mm x 233 mm, Gewicht: 535 g
Reihe: Routledge Studies in Computer Assisted Language Learning
Parsers and Pedagogues
Buch, Englisch, 300 Seiten, Format (B × H): 162 mm x 233 mm, Gewicht: 535 g
Reihe: Routledge Studies in Computer Assisted Language Learning
ISBN: 978-0-415-36191-0
Verlag: Taylor & Francis
This book provides the first comprehensive overview of theoretical issues, historical developments and current trends in ICALL (Intelligent Computer-Assisted Language Learning). It assumes a basic familiarity with Second Language Acquisition (SLA) theory and teaching, CALL and linguistics. It is of interest to upper undergraduate and/or graduate students who study CALL, SLA, language pedagogy, applied linguistics, computational linguistics or artificial intelligence as well as researchers with a background in any of these fields.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Mathematik | Informatik EDV | Informatik EDV & Informatik Allgemein E-Learning
- Geisteswissenschaften Sprachwissenschaft Fremdsprachenerwerb und -didaktik
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik E-Learning, Bildungstechnologie
- Sozialwissenschaften Pädagogik Teildisziplinen der Pädagogik Medienpädagogik, Mediendidaktik
Weitere Infos & Material
1. Introduction 2. NLP in CALL 3. Error Analysis and Description 4. Feedback 5. Student Modeling 6. The Past and the Future