Buch, Englisch, 242 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 360 g
Buch, Englisch, 242 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 360 g
Reihe: Studies in Emotion and Social Interaction
ISBN: 978-1-107-66266-7
Verlag: Cambridge University Press
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Psychologie Allgemeine Psychologie Sozialpsychologie
- Sozialwissenschaften Psychologie Allgemeine Psychologie Kognitionspsychologie Emotion, Motivation, Handlung
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaften Interdisziplinär Neurowissenschaften, Kognitionswissenschaft
- Geisteswissenschaften Sprachwissenschaft Psycholinguistik, Neurolinguistik, Kognition
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften
Weitere Infos & Material
Introduction: why and how we mimic emotions Agneta H. Fischer and Ursula Hess; 1. On the sharing of mind Keith Oatley; 2. The role of mimicry in understanding the emotions of others Mariëlle Stel; 3. Revisiting the simulation of smiles model: the what, when, and why of mimicking smiles Paula M. Niedenthal, Sebastian Korb, Adrienne Wood and Magdalena Rychlowska; 4. The neuroscience of mimicry during social interactions Leo Schilbach; 5. The social dimension as antecedent and effect of emotional mimicry Ursula Hess, Isabell Hühnerl, Job van der Schalk and Agneta H. Fischer; 6. More than just a mirror: examining the cross-channel mimicry of emotional expressions Skyler Hawk and Agneta H. Fischer; 7. Emotional mimicry: underlying mechanisms and individual differences Marianne Sonnby-Borgström; 8. Mimicry, emotion, and social context: insights from typical and atypical humans, robots, and androids Piotr Winkielman, Liam C. Kavanagh and Evan Carr; 9. The neurological basis of empathy and mimicry Miriam Schuler, Sebastian Mohnke and Henrik Walter; 10. Conclusion: towards a better understanding of emotional mimicry Ursula Hess and Agneta H. Fischer.