Higgins | Identity Formation in Globalizing Contexts | Buch | 978-3-11-026638-2 | sack.de

Buch, Englisch, Band 1, 330 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 160 mm x 236 mm, Gewicht: 673 g

Reihe: Language and Social Processes [LSP]

Higgins

Identity Formation in Globalizing Contexts

Language Learning in the New Millennium
1. Auflage 2011
ISBN: 978-3-11-026638-2
Verlag: De Gruyter

Language Learning in the New Millennium

Buch, Englisch, Band 1, 330 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 160 mm x 236 mm, Gewicht: 673 g

Reihe: Language and Social Processes [LSP]

ISBN: 978-3-11-026638-2
Verlag: De Gruyter


The volume explores how new millennium globalization mediates language learning and identity construction. It seeks to theorize how global flows are creating new identity options for language learners, and to consider the implications for language learning, teaching and use. To frame the chapters theoretically, the volume asserts that new identities are developing because of the increasingly interconnected set of global scapes which impact language learners' lives. Part 1 focuses on language learners in (trans)national contexts, exploring their identity formation when they shuttle between cultures and when they create new communities of fellow transnationals. Part 2 examines how learners come to develop intercultural selves as a consequence of experiencing global contact zones when they sojourn to new contexts for study and work. Part 3 investigates how learners construct new identities in the mediascapes of popular culture and cyberspace, where they not only consume, but also produce new, globalized identities. Through case studies, narrative analysis, and ethnography, the volume examines identity construction among learners of English, French, Japanese, and Swahili in Canada, England, France, Hong Kong, Tanzania, and the United States.

Higgins Identity Formation in Globalizing Contexts jetzt bestellen!

Zielgruppe


Institutional Libraries, Students and Researchers in Applied Linguistics, Sociolinguistics, Second Language Learning, Second Language Identities, Language Learning and Teaching


Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Christina Higgins, University of Hawai‘i at Manoa, USA.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.