Gender, Policy and Widening Participation
Buch, Englisch, 192 Seiten, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 3645 g
ISBN: 978-1-137-59886-8
Verlag: Palgrave Macmillan UK
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Bildungssystem Bildungspolitik, Bildungsreform
- Sozialwissenschaften Pädagogik Teildisziplinen der Pädagogik Erwachsenenbildung, lebenslanges Lernen
- Sozialwissenschaften Pädagogik Schulen, Schulleitung Universitäten, Hochschulen
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Pädagogische Soziologie, Bildungssoziologie
Weitere Infos & Material
Chapter 1. Introduction.- Chapter 2. Epistemological Foundations.- Chapter 3. Perspectives of Sole Parents in Higher Education.- Chapter 4. The Case Study.- Chapter 5. Judith Butler's Gender Performativity and Recognition.- Chapter 6. Sole Parenting in Higher Education Spaces.- Chapter 7. Access and Attachment to Higher Education for Sole Parents.- Chapter 8. Policy: Performative Recognisability.- Chapter 9. Equitable and Widening Participation in Higher Education.- Chapter 10. Conclusion.