Buch, Englisch, 303 Seiten, Paperback, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 487 g
Buch, Englisch, 303 Seiten, Paperback, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 487 g
Reihe: New Frontiers of Educational Research
ISBN: 978-981-13-5028-3
Verlag: Springer Nature Singapore
This book employs the modern econometric approaches such as DEA, Malmquist Index and Tobit models to evaluate research effectiveness and productivity of research-oriented universities in China. On the basis of five-year longitudinal data of more than a hundred “Project 211” universities, this book illustrates the current status of the effectiveness and productivity of research-oriented universities, demonstrating regional differences, exploring dynamic changes and identifying underlying factors. Any researcher or policymaker who cares about the recent development in Chinese higher education in the 21st century will benefit from our in-depth analyses.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Pädagogik Schulen, Schulleitung Schulleitung, Schulentwicklung Schulevaluation, Schulinspektion
- Sozialwissenschaften Pädagogik Schulen, Schulleitung Universitäten, Hochschulen
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaften Interdisziplinär Universitäten, Wissenschaftliche Akademien, Gelehrtengesellschaften
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Bildungssystem Bildungspolitik, Bildungsreform
Weitere Infos & Material
Introduction.- Evaluation on University Research Efficiency and productivity: Concepts, Methods and Review.- Overall Research Performance of 'Project 211" Universities: An Input-Output Perspective.- Evaluation on Research Efficiency of "Project 211" Universities: DEA Approach.- Dynamic Evaluation of Research Productivity of "Project 211" Universities: A Malmquist Productivity Approach.- Research on Factors Influencing Research Efficiency in "Project 211" Universities.- Conclusions and Policy Implications.