Buch, Englisch, 180 Seiten, Hardback, Format (B × H): 161 mm x 240 mm, Gewicht: 443 g
Navigating the Double Bind in Higher Education
Buch, Englisch, 180 Seiten, Hardback, Format (B × H): 161 mm x 240 mm, Gewicht: 443 g
Reihe: Research on Women and Education
ISBN: 978-1-64802-370-5
Verlag: Information Age Publishing
Though there has been a rapid increase of women’s representation in law and business, their representation in STEM fields has not been matched. Researchers have revealed that there are several environmental and social barriers including stereotypes, gender bias, and the climate of science and engineering departments in colleges and universities that continue to block women’s progress in STEM. In this book, the authors address the issues that encounter women of color in STEM in higher education.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziale Gruppen/Soziale Themen Gender Studies, Geschlechtersoziologie
- Sozialwissenschaften Pädagogik Teildisziplinen der Pädagogik Multikulturelle Pädagogik, Friedenserziehung
- Sozialwissenschaften Pädagogik Teildisziplinen der Pädagogik Erwachsenenbildung, lebenslanges Lernen
- Sozialwissenschaften Ethnologie | Volkskunde Volkskunde Minderheiten, Interkulturelle & Multikulturelle Fragen
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Soziologie von Migranten und Minderheiten
- Sozialwissenschaften Pädagogik Schulen, Schulleitung Universitäten, Hochschulen