Ireland | Identifying and Interpreting Incongruent Film Music | Buch | 978-3-030-00505-4 | sack.de

Buch, Englisch, 248 Seiten, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 453 g

Reihe: Palgrave Studies in Audio-Visual Culture

Ireland

Identifying and Interpreting Incongruent Film Music


1. Auflage 2018
ISBN: 978-3-030-00505-4
Verlag: Springer International Publishing

Buch, Englisch, 248 Seiten, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 453 g

Reihe: Palgrave Studies in Audio-Visual Culture

ISBN: 978-3-030-00505-4
Verlag: Springer International Publishing


This book explores the concept of incongruent film music, challenging the idea that this label only describes music that is inappropriate or misfitting for a film’s images and narrative. Defining incongruence as a lack of shared properties in the audiovisual relationship, this study examines various types of incongruence between a film and its music and considers the active role that it can play in the construction of a film’s meaning and influencing audience response. Synthesising findings from research in the psychology of music in multimedia, as well as from ideas sourced in semiotics, film music, and poststructuralist theory, this interdisciplinary book provides a holistic perspective that reflects the complexity of moments of film-music incongruence. With case studies including well-known films such as Gladiator and The Shawshank Redemption, this book combines scene analysis and empirical audience reception tests to emphasise the subjectivity, context-dependency, and multi-dimensionality inherent in identifying and interpreting incongruent film music.
Ireland Identifying and Interpreting Incongruent Film Music jetzt bestellen!

Zielgruppe


Graduate


Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


1. Introduction.- Part I: Identifying Incongruence.- 2. Interrogating (In)congruence: The Incongruent Perspective.- 3. Identifying (In)congruence.- Part II: Interpreting Incongruence.- 4. Introduction to Part II.- 5. Intradomain Incongruence in the Opening Battle Sequence From Gladiator.- 6. Mozart, Harmonicas, and Aesthetic Incongruence in The Shawshank Redemption.- 7. Jazz, Kazoos, and Conceptual Incongruence in The Informant!.- 8. Duran Duran and Semantic Incongruence in L4yer Cake.- 9. Conclusions.


David Ireland is Lecturer in music psychology at the University of Leeds, UK. He has previously published on incongruent film music in the interdisciplinary Constructing Crime collection (2012), as well as The Soundtrack and Music and the Moving Image journals.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.