Buch, Englisch, 273 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 4905 g
Buch, Englisch, 273 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 4905 g
Reihe: Palgrave Studies in the History of Social Movements
ISBN: 978-1-137-50736-5
Verlag: Palgrave Macmillan UK
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Weltgeschichte & Geschichte einzelner Länder und Gebietsräume Europäische Geschichte
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Politische Kultur Interessengruppen, Lobbyismus und Protestbewegungen
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaft und Gesellschaft | Kulturwissenschaften Populärkultur
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Geschichtliche Themen Mentalitäts- und Sozialgeschichte
Weitere Infos & Material
Preface.- 1. Introduction: Looking Backward to Move Forward. Why appreciating tradition can improve our understanding of modern protest. Ilaria Favretto and Xabier Itcaina.- 2. “The Modernity of Tradition”: Popular protest in 19th c. Germany. James Brophy.- 3. Charivari and the 1876 Italian elections. Enrico Baroncini.- 4. Peasant Resistance Traditions and the Irish War of Independence, 1918 21. John Borgonovo.- 5. A Fight for the Right to get Drunk: The Autumn Fair Riot in Eskilstuna, 1937. Stefan Nyzell.- 6. Italian anarchism and popular culture: History of a close relationship. Marco Manfredi.- 7. Persistent repertoires of contention in Portugal: From tax riots to anti communist violence (1840 1975). Diego Palacios Cerezales.- 8. Carnivalesque and charivari repertoires in 1960s and 1970s Italian Protest. Ilaria Favretto and Marco Fincardi.- 9. Popular Justice and Informal Politics: The Charivari in Nineteenth and Twentieth Century France. Xabier Itçaina.- 10. Tactical Carnival and the Global Justice Movement: The Clown Army and Clownfrontational Protest. Lawrence Bogad.- 11. Conclusion. Popular culture, folk traditions and protest: a research agenda. Xabier Itçaina.- 12. Afterword. Old and new repertories of contention. Donatella della Porta.