Buch, Englisch, 226 Seiten, Format (B × H): 157 mm x 245 mm, Gewicht: 440 g
Buch, Englisch, 226 Seiten, Format (B × H): 157 mm x 245 mm, Gewicht: 440 g
ISBN: 978-0-415-15460-4
Verlag: Taylor & Francis
Engages in key debates in contemporary consumption and identity studies, yet presents a firmly grounded study that will complement the more speculative writing about shopping, place and identity that has developed in recent years.
Zielgruppe
Postgraduate and Undergraduate
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Freizeitsoziologie, Konsumsoziologie, Alltagssoziologie, Populärkultur
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaft und Gesellschaft | Kulturwissenschaften Kulturwissenschaften
- Sozialwissenschaften Psychologie Psychologie / Allgemeines & Theorie Psychologische Theorie, Psychoanalyse Behaviourismus
- Sozialwissenschaften Psychologie Psychologische Disziplinen Umwelt-, Konsum- und Werbepsychologie
- Sozialwissenschaften Psychologie Allgemeine Psychologie Sozialpsychologie
Weitere Infos & Material
Chapter 1 Consumption and Shopping; Chapter 2 History and Development of Brent Cross and Wood Green Shopping Centres; Chapter 3 Methodology; Chapter 4 Shopping Policy and Shopping Practice; Chapter 5 Family Shopping and the Fear of Others; Chapter 6 The Nature of Shopping; Chapter 7 John Lewis and the Cheapjack: A Study of Class and Identity; Chapter 8 Englishness and Other Ethnicities; Chapter 9 Conclusion;