Buch, Englisch, 222 Seiten, Paperback, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 321 g
Reihe: Research
Supporting Participants¿ Creativity with Persuasive Technology
Buch, Englisch, 222 Seiten, Paperback, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 321 g
Reihe: Research
ISBN: 978-3-658-33311-9
Verlag: Springer
About the authorDr. Max Jalowski is a postdoctoral researcher at Friedrich-Alexander-Universität Erlangen-Nürnberg (FAU), Department of Information Systems, Chair of Information Systems – Innovation and Value Creation (Prof. Dr. Kathrin M. Möslein). His research focuses ondesigningtechnologies, persuasive technology, user behavior in creativeprocesses and digital innovation.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Betriebswirtschaft: Theorie & Allgemeines
- Sozialwissenschaften Psychologie Psychologische Disziplinen Coaching, Training, Supervision
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Coaching, Training, Supervision
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management
- Sozialwissenschaften Pädagogik Berufliche Bildung Coaching, Training, Supervision
Weitere Infos & Material
Introduction: Motivation and Research Setting.- Foundations: Conceptual Background.- Study 1: Supporting Participants in Creative Processes with Persuasive Technology.- Study 2: Categorizing Persuasive Technology for Participatory Design.- Study 3: Modelling and Creating Persuasive Technology for Participatory Design- Study 4: Implementing Persuasive Technology in ParticipatoryDesign.- Summarizing Findings and Implications.