Buch, Englisch, 432 Seiten, Hardback, Format (B × H): 155 mm x 235 mm
Buch, Englisch, 432 Seiten, Hardback, Format (B × H): 155 mm x 235 mm
ISBN: 978-1-4696-7620-3
Verlag: The University of North Carolina Press
Jewell uncovers how battles to control college radio were about more than music—they were an influential, if unexpected, front in the nation's culture wars. These battles created unintended consequences and overlooked contributions to popular culture that students, DJs, and listeners never anticipated. More than an ode to beloved stations, this book will resonate with both music fans and observers of the politics of culture.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Musikwissenschaft Musikwissenschaft Allgemein Musiktheorie, Musikästhetik, Kompositionslehre
- Geisteswissenschaften Theater- und Filmwissenschaft | Andere Darstellende Künste Filmwissenschaft, Fernsehen, Radio Radio
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Weltgeschichte & Geschichte einzelner Länder und Gebietsräume Geschichte einzelner Länder Amerikanische Geschichte
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Fernsehen & Rundfunk