Buch, Englisch, Band 105, 347 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 230 mm, Gewicht: 689 g
Reihe: Internationale Forschungen zur Allgemeinen und Vergleichenden Literaturwissenschaft
Adaptations and Re-Writings
Buch, Englisch, Band 105, 347 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 230 mm, Gewicht: 689 g
Reihe: Internationale Forschungen zur Allgemeinen und Vergleichenden Literaturwissenschaft
ISBN: 978-90-420-2113-6
Verlag: Brill | Rodopi
With N. Playfair's 1920 revival and B. Brecht's and K. Weill's 1928 Dreigroschenoper, Gay's play has been a starting-point for dramatists such as V. Havel (Zebrácká opera, 1975), W. Soyinka (Opera Wonyosi, 1977), Ch. Buarque (Ópera do Malandro, 1978), D. Fo (L'opera dello sghignazzo, 1981), A. Ayckbourn (A Chorus of Disapproval, 1984), as well as others such as Latouche, Hacks, Fassbinder, Dear, Wasserman, and Lepage.
Apart from contributions by international scholars analysing the above-named plays, the editors' introduction covers other dramatists that have payed hommage to Gay.
This interdisciplinary collection of essays is of particular interest for scholars working in the field of drama/theatre studies, the eighteenth century, contemporary drama, postcolonial studies, and politics and the stage.
Fachgebiete
Weitere Infos & Material
Calendar of Important Adaptations and Re-Writings 1920–2004
Uwe BÖKER, Ines DETMERS and Anna-Christina GIOVANOPOULOS: From Gay to Brecht and Beyond: Imitation and Re-Writing of The Beggar’s Opera – 1728 to 2004
Uwe BÖKER: John Gays The Beggar’s Opera und die sozialhistorischen Kontexte: Satire, Kriminalität, Ballade, Oper, Kommerzialisierung
Ian GALLAGHER: The Beggar’s Opera and its Criminal Law Context
Horst HÖHNE: Die Fortsetzung der Beggar’s Opera: Polly (1728)
Anna-Christina GIOVANOPOULOS: Robert Walpole und Jonathan Wild: Die satirischen Bezugspersonen von John Gays The Beggar’s Opera
Frank ENGELMANN: A Late Eighteenth-Century Ballad Opera and John Wilkes: The Bow-Street Opera (1773)
Klaus SCHUHMACHER: Ekstasen der Sachlichkeit: Zur Dreigroschenoper (1928) von Bertolt Brecht und Kurt Weill
Uwe BÖKER: John Gays The Beggar’s Opera und Václav Havels Zebrácká opera (1975)
Wumi RAJI: Opera Wonyosi (1977): Strategies of a Postcolonial Response to a Western Operatic Drama
Kathrin SARTINGEN: Rewriting als produktive Differenz: Chico Buarque de Hollandas Ópera do Malandro (1978) als brasilianische Wiederkehr von John Gays The Beggar’s Opera
Christoph Oliver MAYER: Italiens Spaßmacher schlägt wieder zu: Dario Fos L’opera dello sghignazzo (1981) als provokatives Rewriting der Bettleroper
Anja MÜLLER: Alan Ayckbourn’s Beggar’s Opera as A Chorus of Disapproval (1984)
Contributors