Johnson | Developing Creative Content for Games | E-Book | sack.de
E-Book

E-Book, Englisch, 314 Seiten

Johnson Developing Creative Content for Games


1. Auflage 2017
ISBN: 978-1-4987-7767-4
Verlag: CRC Press
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)

E-Book, Englisch, 314 Seiten

ISBN: 978-1-4987-7767-4
Verlag: CRC Press
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)



This book provides readers with a solid understanding of game development, design, narrative, charaterization, plot, back story and world creation--elements that are crucial for game writers and designers as they create a detailed world setting, adventure, characters, narrative and plot suitable for possible publication. Game design and development issues such as writing for games, emergent complexity, risk-reward systems, competitive and cooperative game play will be investigated, analyzed and critiqued. Examples will be used to highlight and explain the various concepts involved and how the game development process works.

Johnson Developing Creative Content for Games jetzt bestellen!

Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Foreword. Introduction. Beginning the Process. Game Concept. Game Design. Game Mechanics. Gameplay. Story. Setting. Characters. Enemies and Monsters. Adventure. Challenges. Rewards. End Game. Optional Elements. Publishing. Conclusion. Glossary. Appendix: Worksheet.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.