Buch, Englisch, 480 Seiten, Format (B × H): 178 mm x 229 mm
A Practical Approach
Buch, Englisch, 480 Seiten, Format (B × H): 178 mm x 229 mm
ISBN: 978-1-4129-8796-7
Verlag: SAGE Publications
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Philosophie Angewandte Ethik & Soziale Verantwortung Wissenschaftsethik, Technikethik
- Geisteswissenschaften Philosophie Angewandte Ethik & Soziale Verantwortung Wirtschaftsethik, Unternehmensethik
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Organisationstheorie, Organisationssoziologie, Organisationspsychologie
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensorganisation, Corporate Responsibility Unternehmensethik
Weitere Infos & Material
Introduction
Part I Laying an Ethical Foundation
Chapter 1 Ethical Perspectives
Part II Practicing Individual Ethics in the Organization
Chapter 2 Personal Ethical Development
Chapter 3 Ethical Decision Making and Action
Part III Practicing Interpersonal Ethics in the Organization
Chapter 4 Ethical Interpersonal Communication
Chapter 5 Exercising Ethical Influence
Chapter 6 Ethical Conflict and Negotiation
Part IV Practicing Group, Leadership, and Followership Ethics
Chapter 7 Improving Group Ethical Performance
Chapter 8 Leadership Ethics
Chapter 9 Followership Ethics
Part V Practicing Ethics in Organizational Systems
Chapter 10 Building an Ethical Organization
Chapter 11 Managing Ethical Hot Spots in the Organization
Chapter 12 Promoting Organizational Citizenship in a Global Society