Buch, Englisch, Band 100, 626 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 1207 g
Reihe: Internationale Forschungen zur Allgemeinen und Vergleichenden Literaturwissenschaft
A Study in the <i>Commedia dell’Arte</i> 1560–1620 with Special Reference to the Visual Records
Buch, Englisch, Band 100, 626 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 1207 g
Reihe: Internationale Forschungen zur Allgemeinen und Vergleichenden Literaturwissenschaft
ISBN: 978-90-420-1798-6
Verlag: Brill | Rodopi
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Theater- und Filmwissenschaft | Andere Darstellende Künste Theaterwissenschaft Theatertheorie, Ästhetik des Theaters, Theaterkritik
- Geisteswissenschaften Literaturwissenschaft Romanische Literaturen Italienische Literatur
- Geisteswissenschaften Theater- und Filmwissenschaft | Andere Darstellende Künste Theaterwissenschaft Theatergeschichte
Weitere Infos & Material
Acknowledgements
Foreword
Introduction
I The commedia dell’arte
I.i The rise and spread of professional acting and
commedia dell’arte troupes in sixteenth century Italy
I.ii A case study in early patronage and geographic
spread: the Munich wedding performance of 1568
I.iii Stock types and players of the commedia dell’arte
II Art-historical analysis: some case studies
II.i The Recueil Fossard
II.ii Inspiration and imitation. The progressive
stereotyping of shared artistic motifs: Antonio
Tempesta and some Flemish carnival paintings
II.iii Sterling’s ‘Early paintings of the commedia dell’arte
in France’ reconsidered
III Theatrical interpretation: some case studies
III.i Scenery, settings and stages
III.ii Zanni and Pantalone
III.iii Some further comic types
III.iv Composite, multiple and serial images
Conclusion
Bibliography
Index
Plates 1–340