Kimbell / Stables | Researching Design Learning | Buch | 978-1-4020-5114-2 | sack.de

Buch, Englisch, Band 34, 324 Seiten, Format (B × H): 165 mm x 242 mm, Gewicht: 1450 g

Reihe: Contemporary Trends and Issues in Science Education

Kimbell / Stables

Researching Design Learning

Issues and Findings from Two Decades of Research and Development
2007. Auflage 2007
ISBN: 978-1-4020-5114-2
Verlag: Springer

Issues and Findings from Two Decades of Research and Development

Buch, Englisch, Band 34, 324 Seiten, Format (B × H): 165 mm x 242 mm, Gewicht: 1450 g

Reihe: Contemporary Trends and Issues in Science Education

ISBN: 978-1-4020-5114-2
Verlag: Springer


Design and Technology evolved in the school curriculum from the mid 1960s. By the 1980s it had become mainstream for the British government to fund research exploring what learners could do when challenged with design & technology tasks. The authors worked together on that project, producing in 1991 the first seminal research report on learners’ capability in design and technology.

This book summarises the lessons learned from this and other projects. The book’s messages centre on the designing activity, on learning, teaching and assessment, and, more widely, on what can be learnt about the research process itself. The authors aim to answer questions such as: How does the active, concrete learning tradition enable cognitive and emotional growth? What influences bear upon the process; the teacher, the environment, the task, the learners themselves? Researching such questions, their concerns have integrated the conceptual, the practical and the pedagogic.

Kimbell / Stables Researching Design Learning jetzt bestellen!

Zielgruppe


Research

Weitere Infos & Material


Our Philosophical Position.- Capability: A Philosophical Position.- Learning and Teaching: A Philosophical Position.- Assessment: A Philosophical Position.- Research: A Philosophical Position.- The Projects.- APU Design & Technology.- Further Performance Assessment.- Continuing Fundamental Research.- Public Policy Research.- Evaluating Curricular Initiatives.- Emerging Issues And Understandings.- Processes, Activities and Tasks.- Learning and Teaching.- Assessing Performance.- Learner Differences.- Research Methodology.- Concluding Reflections.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.