Knapp / Seidlhofer | Handbook of Foreign Language Communication and Learning | Buch | 978-3-11-018833-2 | sack.de

Buch, Englisch, Band 6, 730 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 165 mm x 246 mm, Gewicht: 1348 g

Reihe: Handbooks of Applied Linguistics [HAL]

Knapp / Seidlhofer

Handbook of Foreign Language Communication and Learning


1. Auflage 2009
ISBN: 978-3-11-018833-2
Verlag: De Gruyter

Buch, Englisch, Band 6, 730 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 165 mm x 246 mm, Gewicht: 1348 g

Reihe: Handbooks of Applied Linguistics [HAL]

ISBN: 978-3-11-018833-2
Verlag: De Gruyter


This volume focuses on how far the policies, principles and practices of foreign language teaching and learning are, or can be, informed by theoretical considerations and empirical findings from the linguistic disciplines. Part I deals with the nature of foreign language learning in general, while Part II explores issues arising from linguistic, socio-political, cultural and cognitive perspectives. Part III and IV then consider the different factors that have to be taken into account in designing the foreign language subject and the various approaches to pedagogy that have been proposed. Part V finally addresses questions concerning assessment of learner proficiency and the evaluation of courses designed to promote it. Key features: - provides a state-of-the-art description of different areas in the context of foreign language communication and learning - presents a critical appraisal of the relevance of the field - offers solutions to everyday language-related problems - with contributions from renowned experts
Knapp / Seidlhofer Handbook of Foreign Language Communication and Learning jetzt bestellen!

Zielgruppe


Research Libraries, Academics, who are interested in Foreign Language Communication and Learning, such as Linguists, Teachers, Sociologists; Advanced Students of Linguistics

Weitere Infos & Material


Contents The nature of foreign languages
The nature of foreign language learning
General perspectives on foreign language teaching
The design of foreign language teaching
Approaches to foreign language teaching
Evaluation
Foreign language teacher education


Karlfried Knapp, University of Erfurt, Germany; Barbara Seidlhofer and
Henry Widdowson, University of Vienna, Austria.


Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.