Buch, Englisch, Band Band 016, 230 Seiten, Format (B × H): 160 mm x 237 mm, Gewicht: 510 g
Sexuality, Media and Theology
Buch, Englisch, Band Band 016, 230 Seiten, Format (B × H): 160 mm x 237 mm, Gewicht: 510 g
Reihe: Research in Contemporary Religion
ISBN: 978-3-525-60450-2
Verlag: Vandenhoeck & Ruprecht
Sex, Media and theology – a provocative mix. Reactions can vary from rejection to openness and curiosity. This volume follows the latter path: on the background of changes in contemporary sexual culture and theological developments in the reflection on sexuality, three media – internet, advertising and film – are analysed with respect of their representation of sexuality and their contribution to theological reflections on sex. This shows: sex in media is more than a provocation; it provides an inspiration for theological thinking about human beings, their relationships with others, and also with God.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Religionssoziologie
- Geisteswissenschaften Religionswissenschaft Religionswissenschaft Allgemein Religionssoziologie und -psychologie, Spiritualität, Mystik
- Geisteswissenschaften Christentum, Christliche Theologie Systematische Theologie Feministische Theologie, Gender Studies
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Medien & Gesellschaft, Medienwirkungsforschung