Buch, Englisch, Band 34, 258 Seiten, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 576 g
Buch, Englisch, Band 34, 258 Seiten, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 576 g
Reihe: CERC Studies in Comparative Education
ISBN: 978-3-319-95914-6
Verlag: Springer International Publishing
The book is based on Kobakhidze’s PhD dissertation, which won the Comparative and International Education Society (CIES) Gail P. Kelly Outstanding Dissertation Award.
“[A] theoretically innovative and substantively enlightening account of shadow schooling in Georgia… A landmark achievement.”Roger Dale, University of Bristol
“… an important and timely topic … addressed with exceptional thoroughness. It constitutes a solid piece of academic work and clearly makes a significant contribution to the field of shadow education.”Heidi Biseth, University College of Southeast Norway, Chair of Gail P. Kelly Award Committee in 2017
“…through robust critical analysis, Kobakhidze invites a humanistic re-visioning of economy and society.“
Ora Kwo, The University of Hong Kong
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Pädagogische Soziologie, Bildungssoziologie
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziale Gruppen/Soziale Themen Soziale Fragen & Probleme
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Bildungssystem Vergleichende und Empirische Bildungsforschung
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Bildungssystem Bildungspolitik, Bildungsreform
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Wirtschaftssoziologie, Arbeitssoziologie, Organisationssoziologie
Weitere Infos & Material
Foreword, Mark Bray.- CHAPTER 1 Introduction.- CHAPTER 2 Society and Education in Georgia.- CHAPTER 3 Theoretical Framework.- CHAPTER 4 Research Design, Methods and Methodology.- CHAPTER 5 Teachers as Tutors.- CHAPTER 6 Free Market of Education.- CHAPTER 7 Economic Sociology of the Shadow Education Market.- CHAPTER 8 Conclusions.- References.- Notes on the Author.