Buch, Englisch, Band 323, 326 Seiten, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 6387 g
Reihe: Boston Studies in the Philosophy and History of Science
How to Make Integrated Economic Assessments Serve Society
Buch, Englisch, Band 323, 326 Seiten, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 6387 g
Reihe: Boston Studies in the Philosophy and History of Science
ISBN: 978-3-319-43279-3
Verlag: Springer International Publishing
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Philosophie Moderne Philosophische Disziplinen Pragmatismus
- Geowissenschaften Umweltwissenschaften Klimawandel, Globale Erwärmung
- Geisteswissenschaften Philosophie Sozialphilosophie, Politische Philosophie
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaften: Allgemeines Wissenschaften: Theorie, Epistemologie, Methodik
- Geowissenschaften Umweltwissenschaften Umweltmanagement, Umweltökonomie
- Geisteswissenschaften Philosophie Wissenschaftstheorie, Wissenschaftsphilosophie
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Umweltökonomie
Weitere Infos & Material
1. Introduction.- Part I: The Key Challenge of Integrated Economic Advice for Climate Policy.- 2. The Need for an Integrated Economic Assessment of Climate Policy Options.- 3. Fundamental Perils for Scientific Assessments.- Part II: A Philosophical Evaluation of Normative Science-Policy Models.- 4. Prevalent Action-Guiding Models of Scientific Expertise in Policy.- 5. Fact/Value Conflation and the Danger of the Traditional Models.- 6. Pragmatism: Objectivity Despite Fact/Value Entanglement.- Part III: A Critical Look at the IPCC’s Economics.- 7. Understanding and Evaluating the IAM-based Economics.- 8. Ethics in Climate Economics: Balance or Bias?.- 9. Trust Them? The Epistemic Quality of Climate Economics.- 10. An Evaluation of the IPCC WG III Assessments.- Part IV: Towards Improved Integrated Economic Assessments for Climate Policy.- 11. Elements of a Guideline for Future Integrated Economic Assessments of the IPCC.- 12. Potential Implications of the IPCC Reform: Deliberative Learning and Difficulties of In-depth Policy Assessment.