Buch, Englisch, 308 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 231 mm, Gewicht: 272 g
Buch, Englisch, 308 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 231 mm, Gewicht: 272 g
ISBN: 978-0-19-904245-6
Verlag: Hurst & Co.
How does a company best manage its ethical performance? What is the difference between personal and social ethical dilemmas? What moral obligations are expected from modern corporations? What factors need to be taken into account when making ethically-sound decisions?
Ethics for Accountants and Auditors third edition covers the ethics course for accounting and auditing students in their second or third year.
The text introduces students to the ethical dilemmas faced in the world of accounting and auditing, and equips them to deal with these issues in practice.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensfinanzen Controlling, Wirtschaftsprüfung, Revision
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensfinanzen Betriebliches Rechnungswesen
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensorganisation, Corporate Responsibility Unternehmensethik
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensfinanzen Externes Rechnungswesen, Rechnungslegung, Bilanzierung
- Geisteswissenschaften Philosophie Angewandte Ethik & Soziale Verantwortung Wirtschaftsethik, Unternehmensethik