Buch, Englisch, Band 62, 303 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 476 g
Reihe: Ethical Economy
The Market and its Limitations
Buch, Englisch, Band 62, 303 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 476 g
Reihe: Ethical Economy
ISBN: 978-3-031-08464-5
Verlag: Springer International Publishing
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Wirtschaftssysteme, Wirtschaftsstrukturen
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Politische Kultur Menschenrechte, Bürgerrechte
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Wohlfahrtsökonomie
- Geisteswissenschaften Philosophie Religionsphilosophie, Philosophische Theologie
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Wirtschaftspolitik, politische Ökonomie
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensorganisation, Corporate Responsibility Unternehmensethik
- Geisteswissenschaften Philosophie Angewandte Ethik & Soziale Verantwortung Wirtschaftsethik, Unternehmensethik
Weitere Infos & Material
Introduction.- Chapter 1. Markets, ethics and religion – an introduction (Niels Kærgård).- Part I: Economics of the market.- Chapter 2. The markets in economics: Behavioral Assumptions and value judgment (Agnar Sandmo).- Chapter 3. The importance of market failure (Peder Andersen).- Chapter 4. Income distribution, the market and unequal income distribution (Hans Aage).- Chapter 5. Economics of Good and Evil (Tomas Sedlacek).- Chapter 6. Happiness, market and economy (Peder J. Pedersen).- Chapter 7. Scientific truth, science bubbles and the market (Vincent F. Hendricks).- Part II: Religion and the market.- Chapter 8. Theology of money: Rationalisation and spiritual goods (Philip Goodchild).- Chapter 9. Religion, politics and moral in recent Denmark (Peter Lüchau).- Chapter 10. Lutheran social ethics (Svend Andersen).- Chapter 11. Two Bishops on the ethics of the market economy (Niels Kærgård).- Chapter 12. The problem of loan interest for Luther and the Danish Reformers (Martin SchwartzLausten).- Chapter 13. Catholic Social Teaching - The Church's 'best kept secret’ (Else Britt Nilsen).- Chapter 14. Islamic attitude to markets, interest rate and social questions.- Part III: The limitation of the market: Some cases.- Chapter 15. Trade with human eggs, blood and organs (Kirsten Halsnæs).- Chapter 16. Animals, animal welfare and the market.- Chapter 17. Gender, sex and the market – Can sex be a service like any others? (Hanne Petersen).- Chapter 18. Income distribution, Lutheran Christianity and the Danish welfare state (Jørn Henrik Petersen).- Chapter 19. The Danish society’s common values (Ove Korsgaard).- Chapter 20. Ethics, religion and corporate social responsibility (Jacob Dahl Rendtorff).- Chapter 21. Taboos, Religion and economic rationality (Niels Kærgård).