Laker / Naval / Mrnjaus | Civic Pedagogies in Higher Education | Buch | 978-1-137-35558-4 | sack.de

Buch, Englisch, 200 Seiten, Format (B × H): 142 mm x 223 mm, Gewicht: 3747 g

Reihe: Palgrave Studies in Global Citizenship Education and Democracy

Laker / Naval / Mrnjaus

Civic Pedagogies in Higher Education

Teaching for Democracy in Europe, Canada and the USA
2014. Auflage 2014
ISBN: 978-1-137-35558-4
Verlag: Palgrave MacMillan UK

Teaching for Democracy in Europe, Canada and the USA

Buch, Englisch, 200 Seiten, Format (B × H): 142 mm x 223 mm, Gewicht: 3747 g

Reihe: Palgrave Studies in Global Citizenship Education and Democracy

ISBN: 978-1-137-35558-4
Verlag: Palgrave MacMillan UK


In this book, university teachers provide case studies illustrating methods employed to prepare citizens for meaningful participation in democracies, whether long-standing, young or emerging. Examples of practice from Western Europe, Eastern Europe, and North America are included, along with reflections and advice for practice.

Laker / Naval / Mrnjaus Civic Pedagogies in Higher Education jetzt bestellen!

Zielgruppe


Research

Weitere Infos & Material


Civic Pedagogies in Higher Education: Teaching for Democracy in Europe, Canada and the USA; Jason Laker, Kornelija Mrnjaus and Concepción Naval 1. Human Rights Education through Study Visits of Human Rights Institutions; Peter G. Kirchschlaeger 2. Building Community in the Silicon Valley; Dayana Salazar and Melinda Jackson 3. Negotiating Change in Romanian Tertiary Education: Volunteering and Democratic Citizenship; Maria-Carmen Pantea 4. Democratic Citizenship and the University Curriculum: Three Initiatives in England; Tristan McCowan 5. Standing on Guard? History, Identity, and the Quandaries of Citizenship Education in Canada; Jane G. V. McGaughey 6. Student Designed Deliberative Forums as a Pedagogical Method; Alex Sager 7. Learning to Participate: International Experiences of Service-Learning and Community Service Programs; Concepción Naval, Carolina Ugarte, Arantzazu Martínez-Odria 8. The Personal is Pedagogical: A Microcosmic Conversation on Democratic Education; Jason A. Laker, Minna Holopainen and Lorri Capizzi


Tristan McCowan, University of London, UK

Jane G. V. McGaughey, Concordia University, Canada

Carolina Ugarte, University of Navarra, Spain

Arantzazu Martínez-Odría, University of Navarra, Spain

Maria-Carmen Pantea, Babe?-Bolyai University, Romania

Alex Sager, Portland State University, USA

Dayana Salazar, San José State University, USA

Melinda Jackson, San José State University, USA

Peter G. Kirchschlaeger, University of Teacher Education Central Switzerland Lucerne

Minna J. Holopainen, San José State University, USA

Lorri Capizzi, San José State University, USA



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.