New Challenges, New Ideas, New Opportunities
Buch, Englisch, 299 Seiten, Paperback, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 395 g
ISBN: 978-1-349-48345-7
Verlag: Palgrave Macmillan UK
This book explores the changing socio-economic and technological landscape of the 21 century and what it means. It adopts an industrial economic approach, whilst proposing a road map leading to the adoption of a 'societal market economy' model as an appealing and politically acceptable third-way between capitalism and socialism.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Wirtschaftssoziologie, Arbeitssoziologie, Organisationssoziologie
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Internationales Management
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Volkswirtschaftslehre Allgemein Makroökonomie
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Forschung & Entwicklung (F&E), Innovation
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Strategisches Management
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Internationale Wirtschaft Entwicklungsökonomie & Emerging Markets
Weitere Infos & Material
1. The Market Economy System in Question 2. A Stabilized and Regulated Financial Market 3. A Sustainable Economy 4. A Green Economy 5. An Innovative Economy 6. A Global and Local Economy 7. A Knowledge-based Economy 8. A Digital and Networking Economy 9. A Distributed and Collaborative Economy 10. A Social Economy 11. A Humanistic Market Economy 12. Happiness and Well-being 13. A State-led Economy 14. Toward a Societal Market Economy