Lee / Edwards | Marketing Strategy | Buch | 978-1-107-60729-3 | sack.de

Buch, Englisch, 304 Seiten, Format (B × H): 174 mm x 247 mm

Lee / Edwards

Marketing Strategy

A Life-Cycle Approach
Erscheinungsjahr 2013
ISBN: 978-1-107-60729-3
Verlag: Cambridge University Press

A Life-Cycle Approach

Buch, Englisch, 304 Seiten, Format (B × H): 174 mm x 247 mm

ISBN: 978-1-107-60729-3
Verlag: Cambridge University Press


Marketing Strategy: A Life-Cycle Approach takes a fresh approach to teaching students how to devise, implement and monitor strategies for superior performance in the market with a focus on themes of sustainability and ethics. The concepts and principles of strategic marketing are introduced from a product and business life-cycle perspective. Within that framework, the book explains the nature of strategic thinking, covers the theory and practical application of analytics, explores the considerations, constraints and possible strategic marketing choices available at each stage of the product life-cycle and outlines how to monitor and modify the performance of strategies. Each chapter includes review questions to consolidate learning. Extensive additional resources are available on the companion website, including chapter outlines and test-bank questions. An accompanying book of case studies, Marketing Strategy Case Book, provides a rich source of material to develop students' awareness of how the concepts and principles are applied in real-world contexts.
Lee / Edwards Marketing Strategy jetzt bestellen!

Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Part I. Fundamentals of Strategy, A Starting Point: 1. What is strategy?; 2. Corporate and business strategies: a market oriented perspective; Part II. Wearing the Hat of the Strategic Analyst: 3. Where does our future lie?; 4. Who will we share our future with?; 5. The customers we serve; 6. Taking stock of what we have; 7. Decision making – how do we change?; Part III. Wearing the Hat of the Strategic Planner: 8. Introducing a product and creating a market; 9. Growing markets; 10. Mature markets; 11. Markets in decline; Part IV. Articulating, Implementing and Monitoring Your Strategy: 12. A system to deliver and measure performance in a market.


Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.