Advances in Social Complexity Theory
Buch, Englisch, 297 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 211 mm, Gewicht: 499 g
ISBN: 978-0-230-33850-0
Verlag: Palgrave MacMillan Us
A discussion on the social complexity approach, where dialogue and stories allow for the degrees of freedom needed for the opportunities of emergence to take root. The authors focus on the experience of coherence and how such experiential lessons differ from the establishment and maintenance of categories and labels.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Strategisches Management
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensforschung
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Volkswirtschaftslehre Allgemein Verhaltensökonomik
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Organisationstheorie, Organisationssoziologie, Organisationspsychologie
Weitere Infos & Material
Introduction Miracles and Nasty Surprises The Failure of Models & Labels; the Success of Experience & Emergence Two Kinds of Coherence – Ascribed and Emergent Models, Homologies & Simulacra The Ascribed Coherence of Thagard and Weick Coherence and Business Success Emergence, Coherence & Narrative Affordances and Organization Homology: Sense-Making Revisited But Experience is Different Complexity Tools: the Semiotic Square & Homology Steps to Implementation