Buch, Englisch, 384 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm
Buch, Englisch, 384 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm
ISBN: 978-1-4129-3749-8
Verlag: SAGE Publications
New to the Second Edition:
- A new chapter on evaluating and rewarding teams
- A new `Be a Team Leader' section
- Provides the most up-to-date research
- Increased variety of examples and hands-on activities.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Familiensoziologie
- Sozialwissenschaften Psychologie Allgemeine Psychologie Sozialpsychologie
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Personalwesen, Human Resource Management
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Organisationstheorie, Organisationssoziologie, Organisationspsychologie
Weitere Infos & Material
AcknowledgementsIntroductionPART I. CHARACTERISTICS OF TEAMSCh. 1: Understanding TeamsCh. 2: Defining Team SuccessPART II: PROCESSES OF TEAMWORKCh. 3: Team BeginningsCh. 4: Understanding the Basic Team ProcessesCh. 5: Cooperation and CompetitionCh. 6: CommunicationPART III: ISSUES TEAMS FACECh. 7: Managing ConflictCh. 8: Power and Social InfluenceCh. 9: Decision MakingCh. 10: LeadershipCh. 11: Problem SolvingCh. 12: CreativityCh. 13: DiversityPART IV. TEAMS AT WORKCh. 14: Team and Organizational CultureCh. 15: Virtual TeamsCh. 16: Teams at WorkCh. 17: Team Building and Team TrainingCh. 18: Evaluating and Rewarding TeamsReferencesAbout the Author