Lilleker | Key Concepts in Political Communication | Buch | 978-1-4129-1831-2 | sack.de

Buch, Englisch, 224 Seiten, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 289 g

Reihe: SAGE Key Concepts series

Lilleker

Key Concepts in Political Communication


1. Auflage 2006
ISBN: 978-1-4129-1831-2
Verlag: Sage Publications UK

Buch, Englisch, 224 Seiten, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 289 g

Reihe: SAGE Key Concepts series

ISBN: 978-1-4129-1831-2
Verlag: Sage Publications UK


This is a systematic and accessible introduction to the critical concepts, structures and professional practices of political communication.

Lilleker presents over 50 core concepts in political communication which cement together various strands of theory. From aestheticisation to virtual politics, he explains, illustrates and provides selected further reading. He considers both practical and theoretical issues central to political communication and offers a critical assessment of recent developments in political communication.

Lilleker Key Concepts in Political Communication jetzt bestellen!

Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Aestheticisation
Agenda-Setting

Americanisation/Professionalism
Audiences
Authenticity
Brands/Branding
Broadcasting/Narrowcasting
Campaigns/Campaigning
Civil/Civic Society
Consumerism/Consumerisation
Cynicism
Dealignment
Dumbing Down
E-representation/E-politics
Electoral professionalism
Emotionalisation

Framing
Globalisation
Hegemonic Model
Ideology
Image
Information Subsidies
Infotainment
Legitimacy/Legitimisation
Manufactured Consent
Media-Centred Democracy
Media Effects
Mediatisation
Message/Messages
Negativity
News Management
News Values
Packaging
Permanent Campaigning
Political Advertising
Political Marketing
Popular Culture
Populism
Propaganda
Pseudo-Events
Public Relations Democracy
Public Sphere
Representation
Rhetoric
Segmentation
Soundbite/Soundbite Culture

Source-Reporter Relations
Spin/Spin-Doctor
Technological Determinism
Terrorism
Uses and Gratifications Theory
Virtual Politics/Virtual Communities


Lilleker, Darren G.
Darren Lilleker is a Senior Lecturer at Bournemouth University in Communication and Marketing Research.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.