Linden | Fans and Fan Cultures | Buch | 978-1-137-50127-1 | sack.de

Buch, Englisch, 234 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 4199 g

Linden

Fans and Fan Cultures

Tourism, Consumerism and Social Media
1. Auflage 2017
ISBN: 978-1-137-50127-1
Verlag: Palgrave Macmillan UK

Tourism, Consumerism and Social Media

Buch, Englisch, 234 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 4199 g

ISBN: 978-1-137-50127-1
Verlag: Palgrave Macmillan UK


Exploring the ambiguous relationship between fandom and consumer culture, this book provides a critical overview of fans, fan cultures and fan experiences in relation to the broader experience and transformation economy. Fans and Fan Cultures discusses key theoretical concepts concerning celebrity, fandoms, subculture, consumerism and marketing through a range of examples in film, travel and tourism, football and music. With an emphasis on social media, and how various online platforms are utilised by brands, artists and fans, the authors explore how this type of communication often contributes to trivialising authentic expressions of cultural and social values and identities. 

Linden Fans and Fan Cultures jetzt bestellen!

Zielgruppe


Research

Weitere Infos & Material


Chapter 1 Introduction.- Chapter 2 Fans, followers and brand advocates.- Chapter 3 Fans and (post) subcultural consumerism.- Chapter 4 Text and representation – the community and the individual.- Chapter 5 Celebrity culture and modes of participation through “new” media.- Chapter 6 Fans and tourism.- Chapter 7 Football fans – representations, motivations and place.- Chapter 8 Popular culture fandom – broadening the picture.- Chapter 9 Social media – millennials, brand fans and the branding of fans.- Chapter 10 Conclusion.


Henrik Linden is a Senior Lecturer in Cultural Industries Management at the University of East London, UK, where he is Programme Leader for the BA in Tourism Management.

Sara Linden is Lecturer in Cultural Policy and Tourism at Goldsmiths, University of London, UK.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.