Buch, Englisch, 336 Seiten, Format (B × H): 185 mm x 241 mm, Gewicht: 522 g
Stories of Media Practice
Buch, Englisch, 336 Seiten, Format (B × H): 185 mm x 241 mm, Gewicht: 522 g
ISBN: 978-0-19-552225-9
Verlag: Oxford University Press
Journalism Ethics and Law focuses on some of Australia's most notorious current events to bring to life the on-going conversation about journalism ethics and how the law works with today's media. Emphasising practical work-based approaches to developing best practice multimedia journalism; this book presents a combined ethics and law experience for journalism students. It includes interactive activities and tips developing further knowledge of journalism as
a distinct media practice, as well as timely case studies aimed at highlighting the most significant questions for the practice of law and ethics today.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Medien-, Informations und Kommunikationswirtschaft Presse & Journalismus
- Geisteswissenschaften Philosophie Angewandte Ethik & Soziale Verantwortung Medienethik
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Medienphilosophie, Medienethik, Medienrecht
- Rechtswissenschaften Ausländisches Recht Common Law (UK, USA, Australien u.a.)
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Journalismus & Presse