Perception and opportunities
Buch, Englisch, 358 Seiten, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 1570 g
ISBN: 978-0-412-64370-5
Verlag: Springer Netherlands
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Technische Wissenschaften Technik Allgemein Technik: Allgemeines
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Wirtschaftsmathematik und -statistik
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Produktionsmanagement, Qualitätskontrolle
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Volkswirtschaftslehre Allgemein Ökonometrie
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftswissenschaften Literatur für Manager
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Unternehmensführung
- Technische Wissenschaften Maschinenbau | Werkstoffkunde Maschinenbau
Weitere Infos & Material
The nature of technology. The concept of technology. The nature of technological change. The economics of technology. Technology and management. Corporate technology strategy. Analysis for technology strategy. The realisation of new technology. The adoption of new manufacturing technology. Project management for new technology. Investment in new technology. Accounting for technology. Appropriate technologies. The transfer of technology. The management of improvement. Technology and standards. Technology: an instrument of competition. Technology and government. National technology policy. Appendices.