Buch, Englisch, 187 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 386 g
ISBN: 978-1-137-39964-9
Verlag: Palgrave MacMillan UK
Craft and the Creative Economy examines the place of craft and making in the contemporary cultural economy, with a distinctive focus on the ways in which this creative sector is growing exponentially as a result of online shopfronts and home-based micro-enterprise, 'mumpreneurialism' and downshifting, and renewed demand for the handmade.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Kunst Kunst, allgemein
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensorganisation, Corporate Responsibility Selbstständige & Freiberufler
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Wirtschaftssoziologie, Arbeitssoziologie, Organisationssoziologie
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziologie Allgemein
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management E-Commerce, E-Business, E-Marketing
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaft und Gesellschaft | Kulturwissenschaften Kulturwissenschaften
Weitere Infos & Material
Introduction 1. Craft Revival: The Post-Etsy Handmade Economy 2. Crafts as Creative Industry 3. Material Authenticity and the Renaissance of the Handmade: The Aura of the Analogue (or 'The Enchantment of Making') 4. Craft Micro-Enterprise, Gender and Work–Life Relationships 5. 'Self-Making' and Marketing the Crafty Self 6. Craft Work and 'the Good Life': Creative Economic Possibilities 7. Conclusion - Craft Micro-Economies: More than 'Cool Capitalism'