Buch, Englisch, 395 Seiten, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 536 g
ISBN: 978-3-030-22147-8
Verlag: Springer Nature Switzerland
Finally, the book considers the broader democratic dilemmas raised by the introduction of these tactics into politics and the critical civic importance of understanding how these campaigns function.This timely work offers fresh insights for students and scholars of political psychology, philosophy, political marketing, media, and communications.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Politische Systeme Wahlen und Volksabstimmungen
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Politische Kultur Politische Propaganda & Kampagnen, Politik & Medien
- Sozialwissenschaften Psychologie Psychologische Disziplinen Wirtschafts-, Arbeits- und Organisationspsychologie
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Politische Kultur Politische Kommunikation und Partizipation
- Sozialwissenschaften Psychologie Psychologische Disziplinen Angewandte Psychologie
Weitere Infos & Material
Introduction.- 1. Approaching Persuasion.- 2. Subjective rationality.- 3. Source credibility.- 4. From belief to behaviour.- 5. Voter relevance and campaign phases.- 6. Psychometrics, model generation, and data.- 7. Micro-target campaign management.- 8. Negative campaigning and attack ads.- 9. Modelling complex systems.- 10. From analytic to dynamic micro-target models.- 11. State of play.