Buch, Englisch, 564 Seiten, Format (B × H): 218 mm x 229 mm, Gewicht: 816 g
Booms and Busts in the Energy Industry
Buch, Englisch, 564 Seiten, Format (B × H): 218 mm x 229 mm, Gewicht: 816 g
Reihe: Organizations and the Natural Environment
ISBN: 978-1-316-64168-2
Verlag: Cambridge University Press
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Forschung & Entwicklung (F&E), Innovation
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Unternehmensorganisation & Entwicklungsstrategien
- Rechtswissenschaften Öffentliches Recht Energierecht
- Geowissenschaften Umweltwissenschaften Umweltpolitik, Umweltprotokoll
- Geowissenschaften Umweltwissenschaften Nachhaltigkeit
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Umweltökonomie
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Unternehmensführung
Weitere Infos & Material
Introduction: calculated wagers and hedging; Part I. The Problem: 1. Risk and uncertainty in the energy industry; 2. The management of risk and uncertainty; 3. Hedging in the energy industry; 4. Booms and busts in the energy industry; Part II. Challenges in Major Sectors: 5. The oil and natural gas sector; 6. The motor vehicle sector; 7. The electric utility sector; Part III. Oil and Natural Gas Company Strategies: 8. Strategies to try to offset plummeting prices: Exxon Mobil; 9. Strategies to try to offset plummeting prices: BP; 10. Strategies to try to offset plummeting prices: Shell; 11. Strategies to try to offset plummeting prices: Total; Part IV. Motor Vehicle Company Strategies: 12. Strategies to take advantage of plummeting prices: GM; 13. Strategies to take advantage of plummeting prices: Ford; 14. Strategies to take advantage of plummeting prices: VW; 15. Strategies to take advantage of plummeting prices: Toyota; Part V. Conclusion: 16. Oil and gas companies strategic moves 2017–18; 17. Motor vehicles companies strategic moves 2017–18; 18. Ambivalence, paradox, and hedging.