Action, Wakefulness, and Business
Buch, Englisch, 203 Seiten, Paperback, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 2776 g
ISBN: 978-1-349-48780-6
Verlag: Palgrave Macmillan US
Aimed at business students preparing to enter the workforce, Leadership and Mindful Behavior provides readers with guidelines for effective and perceptive leadership. Some of the aspects to be reviewed will be the importance of both soft and hard skills; the concepts of sleepwalking and wakefulness; mental models, respect, change, and compassion.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Personalwesen, Human Resource Management
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Strategisches Management
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftswissenschaften: Allgemeines
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Office Management, Büroorganisation
Weitere Infos & Material
1. An Expanded View of Leadership 2. The Problem of "Sleepwalking" 3. The Value of Respect 4. Engaging in Self-Reflection: A Deeper Look Within 5. Mental Models and Reality 6. The Changing Nature of Our Dreams 7. Continuous Evolution as a Human Trait 8. The Value of Broadening Our Mindset 9. Why Soft Skills are Critical 10. Maintaining Wakeful Leadership