Buch, Englisch, 958 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 211 mm, Gewicht: 1229 g
Buch, Englisch, 958 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 211 mm, Gewicht: 1229 g
Reihe: Cambridge Library Collection - Music
ISBN: 978-1-108-03876-8
Verlag: Cambridge University Press
Adolf Bernhard Marx (1795–1866), the music critic and composer, spent much of his career as professor of music in Berlin and was a friend and mentor of Mendelssohn. His publications included an influential textbook on composition and a biography of Beethoven. The preface to this two-volume study, published in 1863, ranks Gluck (1714–87) wtih Handel, Mozart and Beethoven at the pinnacle of musical achievement. Marx describes Gluck's radical innovations in operatic composition in the context of the wider European tradition, and sets them in a chronological account of the composer's life. Volume 1 focuses on Gluck's early career in Italy and northern Europe, and his enormously productive middle years in Vienna, 1750–70, where he premiered reformist works including Orfeo. Volume 2 covers his ten years in Paris, and includes a substantial appendix of music extracts. Marx illustrates his analyses with music examples, and quotations from Gluck's writings.
Autoren/Hrsg.
Weitere Infos & Material
Volume 1: Erstes Buch. Vorbereitungen: 1. Der künstler and seine aufgabe; 2. Jugend und schule; 3. Die ausbildung des musikers; 4. Grundlagen für die italische oper; 5. Unterbau der italischen oper; 6. Der musikalische ausbau; 7. Lichtpunkte im nebel; Zweites Buch. Italische Zeit: 1. Glucks erste werke; 2. Rameau; 3. Händel; 4. Gluck in Deutschland; 5. Das erwachen zum fortschritt; 6. Hofdienst; 7. Anklänge aus Frankreich; Drittes Buch. Reformation der Oper: 1. Der gedanke der reformation; 2. Die oper Orpheus; 3. Die komposition; 4. Nach Orpheus; 5. Die oper Alceste; 6. Die komposition; 7. Die oper Paris und Helena; 8. Die komposition; 9. Gluck selber spricht. Volume 2: Viertes Buch. Die Französische Zeit: 1. Nieder und hoch; 2. Nach Frankreich; 3. Die antike Iphigenie; 4. Das Operngedicht Iphigenie; 5. Die komposition; 6. Gluck in Paris; 7. Pariser leben; 8. Künstler und geschäftsmann; 9. Umwölkter horizont; 10. Armida; 11. Die komposition; 12. Gluck, der schriftsteller; 13. Der federkrieg; 14. Iphigenie in Tauris; 15. Die komposition; 16. Abschied von Frankreich; Fünftes Buch. Der Ausgang: 1. Letzte zeit; 2. Gluck; 3. Und die oper; 4. Oper und tragödie; Anhang: Ueber den karakter der tonarten; Autograph von Gluck; Notenbeilagen.