Buch, Englisch, 230 Seiten, Format (B × H): 146 mm x 223 mm, Gewicht: 430 g
ISBN: 978-0-230-33673-5
Verlag: Palgrave MacMillan UK
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Mathematik | Informatik EDV | Informatik Programmierung | Softwareentwicklung Grafikprogrammierung
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Strategisches Management
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Internationales Management
- Geisteswissenschaften Philosophie Ästhetik
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Marketing
Weitere Infos & Material
List of Figures and Tables Introduction PART I: BRAND AESTHETICS: THEORY AND DIRECT APPLICATIONS Brand Aesthetics: An Oxymoron? The Relevance of the Concept Historical Foundations: From Experimental Aesthetics to Postmodernism Brand Identity The Chain of Brand Aesthetics PART II: BRAND AESTHETICS: APPLICATIONS TO LINEAR AESTHETIC EXPRESSIONS Lines and Forms The Relevance of Lines in Brand Aesthetic Management The Semiotic Square of Linearity Possible Meanings of the Four Lines Managerial Applications of the SINC© Square Consumers Preferences for the Four Lines Conclusion Bibliography