Buch, Englisch, 151 Seiten, Previously published in hardcover, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 221 g
Essays on Law and Education
Buch, Englisch, 151 Seiten, Previously published in hardcover, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 221 g
ISBN: 978-3-319-86512-6
Verlag: Springer International Publishing
This book explores the application of Scalia’s textualism and originalism to education law and reflects upon Scalia’s teachings and his pedagogy. Education law may seem to be an odd vehicle for considering Scalia’s constitutional approach, but thinking about schools requires attention to political fundamentals—freedom of speech, free exercise of religion, equality of opportunity, federalism, and the proper role of the expert. Legal scholars, philosophers, and political scientists provide both critiques and apologies for Scalia’s approach.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Rechtswissenschaften Öffentliches Recht Staats- und Verfassungsrecht
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Regierungspolitik Kultur-, Wissenschafts- & Technologiepolitik
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Politikwissenschaft Allgemein Politische Studien zu einzelnen Ländern und Gebieten
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Bildungssystem Bildungspolitik, Bildungsreform
- Geisteswissenschaften Philosophie Sozialphilosophie, Politische Philosophie
Weitere Infos & Material
1. Introduction: Scalia on Education Law, Philosophy, and Pedagogy.- 2. Scalia’s Rugged Originalism.- 3. Justice Scalia’s Unoriginal Approach to Race and Gender in Education.- 4. Scalia’s Dilemmas as a Conservative Jurist.- 6. Beyond Original Meaning: The Task of Interpretation.- 7. Trust Me, I’m an Expert: Scientific and Legal Expertise in Scalia’s Jurisprudence.- 8. Scalia’s Teaching Methods and Message.