Buch, Englisch, 206 Seiten, Format (B × H): 161 mm x 240 mm, Gewicht: 482 g
Capitalism and Sustainability in Outer Space
Buch, Englisch, 206 Seiten, Format (B × H): 161 mm x 240 mm, Gewicht: 482 g
ISBN: 978-1-032-34144-6
Verlag: Routledge
The Space Industry of the Future consists of the first instance of guidance for the space industry on how value creation in space can occur for the greater benefit of humanity using principles of capitalism and sustainability. The timing of this book is ideal given (1) sustainability challenges facing humanity and (2) that the growth of the commercial space economy is now occurring at a rate never seen before. This book presents an opportune guide written for technical, business, and policy practitioners alike that frames how this industry growth should occur from an integrated values and commercial perspective. This perspective is presented in the context of the modern technical capabilities of space systems relative to the world’s greatest problems.
The guidance contained in this book for the growing commercial space industry includes considerations beyond profit seeking alone. This guidance is founded on a bespoke value creation criteria to apply in the context of for-profit outer space activities that, if used, will result in the maximum value creation that a company is capable of. The criteria are developed and presented through a rigorous discussion on capitalism, economics, value theory, the circular economy, stakeholder management, and ethics. The value creation criteria are then discussed at length in relation to the space industry.
The primary audience for this book is practitioners within the space industry; this includes investors, business managers, policy makers, engineers, and scientists. The secondary audience includes students and researchers, as well as a growing range of parties interested in space policy and entrepreneurship.
Zielgruppe
Adult education, Postgraduate, and Professional
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Unternehmensführung
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Internationale Wirtschaft Wirtschaftliche Globalisierung
- Technische Wissenschaften Sonstige Technologien | Angewandte Technik Weltraumforschung
- Technische Wissenschaften Verkehrstechnik | Transportgewerbe Luft- und Raumfahrttechnik, Luftverkehr
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Internationale Wirtschaft Entwicklungsökonomie & Emerging Markets
- Naturwissenschaften Astronomie Astronomie: Allgemeines
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensfinanzen
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Non-Profit-Organisationen, Verbände
- Technische Wissenschaften Technik Allgemein Erfindungen und Erfinder
- Geowissenschaften Umweltwissenschaften Nachhaltigkeit
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Unternehmensorganisation & Entwicklungsstrategien
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Wirtschaftssysteme, Wirtschaftsstrukturen
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Transport- und Verkehrswirtschaft
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Regierungspolitik Wirtschafts- und Finanzpolitik
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Wirtschaftspolitik, politische Ökonomie
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Einzel- und Großhandel
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Unternehmensgründung
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Forschung & Entwicklung (F&E), Innovation
Weitere Infos & Material
1. Introduction 2. Capitalism 3. Value Creation 4. Stakeholder Intrinsic Value 5. Commercialization of Space Systems 6. Sustainability in the Space Industry 7. The Business of Human Space Exploration 8. Maximum Value Creation in Space: Some Answers 9. Bibliography 10. Index