McStay | Privacy and Philosophy | E-Book | sack.de
E-Book

E-Book, Englisch, Band 86, 0 Seiten

Reihe: Digital Formations

McStay Privacy and Philosophy

New Media and Affective Protocol
Erscheinungsjahr 2015
ISBN: 978-1-4539-1336-9
Verlag: Peter Lang
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)

New Media and Affective Protocol

E-Book, Englisch, Band 86, 0 Seiten

Reihe: Digital Formations

ISBN: 978-1-4539-1336-9
Verlag: Peter Lang
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)



What can philosophy tell us about privacy? Quite a lot as it turns out. With Privacy and Philosophy: New Media and Affective Protocol Andrew McStay draws on an array of philosophers to offer a refreshingly novel approach to privacy matters. Against the backdrop and scrutiny of Arendt, Aristotle, Bentham, Brentano, Deleuze, Engels, Heidegger, Hume, Husserl, James, Kant, Latour, Locke, Marx, Mill, Plato, Rorty, Ryle, Sartre, Skinner, Spinoza, Whitehead and Wittgenstein, among others, McStay advances a wealth of new ideas and terminology, from affective breaches to zombie media. Theorizing privacy as an affective principle of interaction between human and non-human actors, McStay progresses to make unique arguments on transparency, the publicness of subjectivity, our contemporary techno-social condition and the nature of empathic media in an age of intentional machines.

Reconstructing our most basic assumptions about privacy, this book is a must-read for theoreticians, empirical analysts, students, those contributing to policy and anyone interested in the steering philosophical ideas that inform their own orientation and thinking about privacy.

McStay Privacy and Philosophy jetzt bestellen!

Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Contents: Aristotle, borders and the coming of the social – Liberalism, consent and the problem of seclusion – Utilitarianism, radical transparency and moral truffles – Pragmatism: Jettisoning normativity – Heidegger (Part 1): Concerning a-historical being and events – Heidegger (Part 2): On moods and empathic media – Latour: Raising the profile of immaterial actants – Phenomenology: The rise of intentional machines – The subject: Caring for what is public – Alienation: The value in being public – Spinoza: Politics of affect – Whitehead: Privacy events – Community facts.


Andrew McStay (PhD, University of West London) is Senior Lecturer in Media Culture at Bangor University. He is the author of Digital Advertising (2009); The Mood of Information: A Critique of Online Behavioural Advertising (2011) and Creativity and Advertising: Affect, Events and Process (2013).



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.