Medaille | The Librarian's Guide to Learning Theory | Buch | 978-1-78330-699-2 | sack.de

Buch, Englisch, 192 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm

Medaille

The Librarian's Guide to Learning Theory

Practical Applications in Library Settings
1. Auflage 2023
ISBN: 978-1-78330-699-2
Verlag: Taylor & Francis

Practical Applications in Library Settings

Buch, Englisch, 192 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm

ISBN: 978-1-78330-699-2
Verlag: Taylor & Francis


This book will help library and information professionals better understand how people learn in order to improve support for instruction in their library.

From book clubs to media facilities, libraries support learning in numerous ways. In this accessible handbook, Medaille unchains the field of learning theory from its verbose and dense underpinnings to show how libraries can use concepts and principles to better serve the needs of their users.

Readers will discover:

- concrete ways to improve library instruction, spaces, services, resources, and technologies

- succinct overviews of major learning theories drawn from the fields of psychology, education, philosophy and many more

- summaries of the most relevant aspects of each theory and instructional methods, showing how the various theories interact and support each other.

This book will be useful for library and information professionals seeking to better understand their community and service users.
Medaille The Librarian's Guide to Learning Theory jetzt bestellen!

Zielgruppe


Postgraduate, Professional Practice & Development, and Professional Reference


Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Acknowledgments Introduction 1. Constructing Knowledge 2. Collaboration 3. Attention 4. Multimedia 5. Observation 6. Self-Regulation 7. Motivation 8. Affect 9 Context 10. Dialogue 11. Inquiry 12. Imagination 13. Guidance 14. Individual Differences Index


Ann Medaille is the director of research and instructional services at the University of Nevada, Reno Libraries, and serves as editor-in-chief of the journal Evidence Based Library and Information Practice. She has published several journal articles on topics related to educational theories and pedagogies.


Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.