Meister | Introducing Competition into the Piped Water Market | E-Book | sack.de
E-Book

E-Book, Englisch, 140 Seiten, eBook

Reihe: Markt- und Unternehmensentwicklung Markets and Organisations

Meister Introducing Competition into the Piped Water Market

A Theoretical Analysis of Common Carriage and Franchise Bidding
2006
ISBN: 978-3-8350-9231-0
Verlag: Deutscher Universitätsverlag
Format: PDF
Kopierschutz: 1 - PDF Watermark

A Theoretical Analysis of Common Carriage and Franchise Bidding

E-Book, Englisch, 140 Seiten, eBook

Reihe: Markt- und Unternehmensentwicklung Markets and Organisations

ISBN: 978-3-8350-9231-0
Verlag: Deutscher Universitätsverlag
Format: PDF
Kopierschutz: 1 - PDF Watermark



Using tools of modern industrial economics Urs Meister examines the effects of privatisation and competition in the piped water industry. Considering the two main approaches for competition in an industry with natural monopoly character, common carriage (interconnection) and franchise bidding (auctions), he analyses costs, retail prices and investment. Such analysis shows that competition may be a valuable opportunity to improve the efficiency of water supply.

Dr. Urs Meister promovierte bei Prof. Dr. Egon Franck am Lehrstuhl für Unternehmensführung und -politik der Universität Zürich. Er ist Mitarbeiter bei der internationalen Strategieberatungsunternehmung Arthur D. Little (Schweiz) AG.

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Research

Weitere Infos & Material


1;Foreword;6
2;Preface;7
3;Contents;9
4;Introduction;12
5;1 Demand and Supply - a Brief Overview;17
6;2 Introducing Product-Market Competition in the Water Industry;23
7;3 Do Welfare Maximising Water Utilities Maximise Welfare under Common Carriage?;45
8;4 Enhancing efficiency of Water Supply - Product Market Competition versus Trade;70
9;5 Franchise Bidding in the Water Industry - Auction Schemes and Investment Incentives;98
10;6 Summary and Conclusions;133
11;References;136
12;Index;145

Demand and Supply — a Brief Overview.- Introducing Product-Market Competition in the Water Industry.- Do Welfare Maximising Water Utilities Maximise Welfare under Common Carriage?.- Enhancing efficiency of Water Supply — Product Market Competition versus Trade.- Franchise Bidding in the Water Industry — Auction Schemes and Investment Incentives.- Summary and Conclusions.


Dr. Urs Meister promovierte bei Prof. Dr. Egon Franck am Lehrstuhl für Unternehmensführung und -politik der Universität Zürich. Er ist Mitarbeiter bei der internationalen Strategieberatungsunternehmung Arthur D. Little (Schweiz) AG.



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