Decision-Making Techniques for Successful Business Growth
Buch, Englisch, 431 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 579 g
ISBN: 978-1-349-46486-9
Verlag: Palgrave Macmillan UK
Providing the necessary background information and hands-on tools to build compelling business cases, this book will increase the reader's capability to champion new business development ideas, take them to senior management, and facilitate the decision process by understanding the key theories and practices of finance and corporate investments.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Wissensmanagement
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Strategisches Management
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensforschung
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmenskommunikation
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Wirtschaftsmathematik und -statistik
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Entscheidungsfindung
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Volkswirtschaftslehre Allgemein
Weitere Infos & Material
Preface 1. Deciding on Corporate Investments 2. Key Financial Concepts 3. Fundamentals I: Costs 4. Fundamentals II: Benefits 5. Making Investment Decisions with NPV 6. Factoring Risk and Uncertainty 7. Factoring Strategic Flexibility 8. Business Case Presentation 9. Business Case as Controlling Framework 10. Influencing Decisions in Sales