E-Book, Englisch, 424 Seiten
Reihe: Experimental futures : technological lives, scientific arts, anthropological voices
Milburn Mondo Nano
1. Auflage 2015
ISBN: 978-0-8223-7633-0
Verlag: De Gruyter
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)
Fun and Games in the World of Digital Matter
E-Book, Englisch, 424 Seiten
Reihe: Experimental futures : technological lives, scientific arts, anthropological voices
ISBN: 978-0-8223-7633-0
Verlag: De Gruyter
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)
Colin Milburn examines how nanotechnology research has developed in relation to video games, allowing for the creation of new technologies that enable the transformation of scientific speculation and video game fantasy into reality.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Sport | Tourismus | Freizeit Hobbies & Spiele
- Mathematik | Informatik EDV | Informatik Digital Lifestyle Computerspiele, Internetspiele
- Mathematik | Informatik EDV | Informatik EDV & Informatik Allgemein Soziale und ethische Aspekte der EDV
- Technische Wissenschaften Technik Allgemein Nanotechnologie
Weitere Infos & Material
Press Start 1
Just for Fun 7
Digital Matters 39
Tempest in a Teapot 77
Massively Multiplayer Laboratories 108
Weapons-Grade Cartoons 135
Have Nanosuit—Will Travel 173
Nanopolitanisms 201
My Little Avatar 236
Game Over—Play Again? 293
Acknowledgments 301
Notes 305
Bibliography 349
Index 399