Miles | New Practices - New Pedagogies | Buch | 978-0-415-36618-2 | sack.de

Buch, Englisch, 250 Seiten, Format (B × H): 175 mm x 252 mm, Gewicht: 599 g

Reihe: Innovations in Art and Design

Miles

New Practices - New Pedagogies

A Reader
Erscheinungsjahr 2004
ISBN: 978-0-415-36618-2
Verlag: Taylor & Francis Ltd

A Reader

Buch, Englisch, 250 Seiten, Format (B × H): 175 mm x 252 mm, Gewicht: 599 g

Reihe: Innovations in Art and Design

ISBN: 978-0-415-36618-2
Verlag: Taylor & Francis Ltd


With radical changes happening in arts over the past two decades, this book brings us up to date with the social and economic contexts in which the arts are produced. Influential and knowledgable leaders in the field debate how arts education - particularly in visual art - has changed to meet new needs or shape new futures for its production and reception.

Opening up areas of thought previously unexplored in arts and education, this book introduces students of visual culture, peformance studies and art and design to broad contextual frameworks, new directions in practice, and finally gives detailed cases from, and insights into, a changing pedagogy.

Miles New Practices - New Pedagogies jetzt bestellen!

Zielgruppe


Postgraduate


Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Chapter 1 Globalisation, Saskia Sassen; Chapter 2 Future Academy, Clémentine Deliss; Chapter 3 System Error, Geoff Cox, Joasia Krysa; Chapter 4 An Ecological Context, Tim Collins, Reiko Goto; Chapter 5 Unrealised, Matthew Cornford, David Cross; Chapter 6 Sophie Calle’s Appointment at the Freud Museum, Judith Rugg; Chapter 7 Imagination Can Save us Ann Rosenthal; Chapter 8 Eco-Art Practices, Reiko Goto, Tim Collins; Chapter 9 Connecting Conversations, Peter Renshaw; Chapter 10 Creative Practices and the ‘Stigma of the Therapeutic’, Iain Biggs, Amanda Wood; Chapter 11 Outside ‘The True’?, Peter Dallow; Chapter 12 Related Objects of Thought, Katy MacLeod, Lin Holdridge; Chapter 13 You are Always Someone Else’s Monster, Lucien Massaert; Chapter 14 The Responsibility and Freedom of Interpretation, Mika Hannula; Chapter 15 Self-awareness and Empowerment in Architectural Education, Tony Aldrich; Chapter 16 Outside the Frame, Beverly Naidus; Chapter 17 The Body Politic, Jane Trowell; Chapter 18 Green Visions/Grey Infrastructure, Noel Hefele; Chapter 19 Conclusions, Malcolm Miles;


Dr Malcolm Miles is Reader in Cultural Theory, University of Plymouth, where he coordinates research training for doctoral students in the Faculty of Arts and the Critical Spaces Research Group. He is author of Art, Space and the City (1997) and Urban Avant-Gardes (2004), and co-Editor of The City Cultures Reader (2nd Edition 2004) and Urban Futures (2003).



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.