Moreau | Inequalities in the Teaching Profession | Buch | 978-1-137-32859-5 | sack.de

Buch, Englisch, 232 Seiten, Format (B × H): 145 mm x 216 mm, Gewicht: 4139 g

Moreau

Inequalities in the Teaching Profession

A Global Perspective
2014. Auflage 2014
ISBN: 978-1-137-32859-5
Verlag: Palgrave MacMillan UK

A Global Perspective

Buch, Englisch, 232 Seiten, Format (B × H): 145 mm x 216 mm, Gewicht: 4139 g

ISBN: 978-1-137-32859-5
Verlag: Palgrave MacMillan UK


Countering the commonplace view of teaching as inclusive, this collection highlights the persistence of inequalities in the teaching profession. It explores the ways in which gender, ethnicity, social class and other identity markers shape teachers' experiences in a range of institutional and national contexts.

Moreau Inequalities in the Teaching Profession jetzt bestellen!

Zielgruppe


Research


Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


1. Introduction: Theorising and Mapping Inequalities in the Teaching Profession; Marie-Pierre Moreau 2. A Global Concern: Creating a Diverse Teaching Force for Marginalised Communities in Japan, the UK, the USA, China and Bhutan; June A. Gordon 3. A Question of Role and Respect: The Status of Female Teachers in Societies in Change; Jill Sperandio 4. Who Counts as a 'Real' Teacher? Australian Teachers as Respectable, Conservative - and White; Ninetta Santoro 5. Grumpy Old Teachers? An Insight into the Life Experiences of Veteran Teachers; Nicky Watts 6. Bodies and Binaries: An Examination of Women Teachers in the USA; Christine Mallozzi 7. Negotiating Sexualities, Constructing Possibilities: Teachers and Diversity; Jukka Lehtonen, Tarja Palmu and Elina Lahelma 8. Lesbian and Gay Teachers: Negotiating Subjectivities in Sydney Schools; Tania Ferfolja 9. Making Sense of their Career Pathways: The Work Narratives of Women Primary School Principals in Hong Kong; Anita K. W. Chan 10. Examining the Racial Politics and Public Discourse of the African American Teacher in the USA; Antony L. Brown and Keffrelyn Brown 11. The Limits of Role Modelling as a Policy Frame for Addressing Equity Issues in the Teaching Profession; Wayne J. Martino 12. Conclusion; Marie-Pierre Moreau


Anthony L. Brown, University of Texas, USA

Keffrelyn Brown, University of Texas, USA

Anita K. W. Chan, Hong Kong Institute of Education

Tania Ferfolja, University of Western Sydney, Australia

June A. Gordon, University of California, USA

Elina Lahelma, University of Helsinki, Finland

Jukka Lehtonen, University of Helsinki, Finland

Christine Mallozzi, University of Kentucky, USA

Wayne J. Martino, Western University, Canada

Tarja Palmu, University of Helsinki, Finland

Ninetta Santoro, University of Strathclyde, UK

Jill Sperandio, Lehigh University, USA

Nicky Watts, Sheffield Hallam University, UK



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.